ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
V tomto dokumente nájdete všetky informácie o tom, ako chránime vaše osobné
údaje, ako ich získavame, používame, s kým ich zdieľame, ako môžete
spracúvanie kontrolovať, o opatreniach, ktoré sme na to prijali a tiež o vašich
právach, ktoré v tejto súvislosti máte.
Použité pojmy
Dotknutá osoba – osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané
Osobné údaje – akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (Dotknutej osoby)
Webové sídlo – www.vitabox.sk; webové sídlo prevádzkovateľa
Zákon č. 18/2018 – zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
GDPR – nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje
smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
KTO SPRACÚVA VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE?
Na začiatku treba povedať to podstatné. Prevádzkovateľom je spoločnosť VITA ROYAL s.r.o., so
sídlom Garbiarska 229/9, 971 01 Prievidza, zapísaná v OR Okresného Súdu Trenčín, Oddiel: Sro, Vložka
číslo: 18381/R, ďalej ako „VITABOX“, ktorá vo svojom mene prevádzkuje webové sídlo
www.vitabox.sk, teda určuje účel a prostriedky spracúvania osobných údajov zákazníkov a primárne
zodpovedá za spracúvanie ich osobných údajov.
AKÉ ÚDAJE SPRACÚVAME?
VITABOX ako prevádzkovateľ spracúva údaje nevyhnutné pre úspešné vybavenie objednávok vás
ako našich zákazníkov: meno a priezvisko, adresu pre doručenie, fakturačné údaje, e-mailovú adresu,
telefónne číslo.
Bez týchto nevyhnutných údajov nie je možné vybaviť vašu objednávku tak, aby bola pripravená,
vyexpedovaná a úspešne doručená.
NA AKOM PRÁVNOM ZÁKLADE SPRACÚVAME OSOBNÉ ÚDAJE?
Vaše osobné údaje spracúvame na niekoľkých právnych základoch, ktorými sú:
- Plnenie zmluvy – v prípade objednávky a zriadenia užívateľského konta, či v prípade vašej účasti
v spotrebiteľskej súťaži
- Súhlas – najmä v spojitosti s marketingom a so zasielaním komerčnej komunikácie o novinkách a
aktuálnych ponukách, či pri iných formách marketingu. Každý udelený súhlas je dobrovoľný a môžete
ho kedykoľvek odvolať, čo však nemá vplyv na zákonnosť spracúvania pred jeho odvolaním.
/li>
- Plnenie našich zákonných povinností – pri uchovaní údajov o vás a vašej objednávke v účtovníctve
alebo pri sprístupnení údajov štátnym a iným orgánom, ktoré vykonávajú dohľad alebo ktoré riešia
spory či výkon rozhodnutí.
- Náš oprávnený záujem – pri zlepšovaní a personalizácii našich služieb, niektorých marketingových
činnostiach, či v súvislosti s bezpečnosťou a ochranou práv, tak ako sme uviedli vyššie. V týchto
prípadoch vždy starostlivo zvažujeme, či spracúvanie nebude predstavovať neprimeraný zásah do
vašich práv.
AKO NÁS KONTAKTOVAŤ V OTÁZKACH OCHRANY OSOBNÝCH
ÚDAJOV?
V otázke spracúvania osobných údajov a uplatnenia vašich práv sa môžete na VITABOX ako
prevádzkovateľa kedykoľvek obrátiť niektorým z nasledujúcich spôsobov:
- a) písomne, na poštovej adrese sídla VITABOX
- b) telefonicky na čísle: +421 917 101 716
- c) e-mailom na adrese: info@vitabox.sk
KTO VŠETKO SPRACÚVA VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE A NA AKÉ ÚČELY?
Prevádzkovateľ a sprostredkovatelia
Prevádzkovateľa VITABOX sme už spomínali na začiatku. VITABOX ďalej využíva služby
sprostredkovateľov, ktorí v mene značky VITABOX plnia úlohy a pokyny prevádzkovateľa a
zákazníkom poskytujú priamo alebo nepriamo ďalšiu pridanú hodnotu a služby. Za týmto účelom
spracúvajú osobné údaje zákazníkov v príslušnom rozsahu, ktorým disponuje VITABOX.
Sprostredkovatelia spracúvajú osobné údaje zákazníkov na základe zmluvy s VITABOX, v jeho mene
a na základe pokynov VITABOX.
Týmito sprostredkovateľmi je niekoľko kategórií subjektov.
Sprostredkovateľmi sú jednotlivé subjekty, ktoré sa podieľajú na realizácii komplexných služieb
v rámci značky VITABOX. Zoznam týchto subjektov je variabilný a nie je konečný. VITABOX bude
viesť aktualizovaný zoznam sprostredkovateľov na svojom webovom sídle, ktorí v jeho mene
spracúvajú osobné údaje zákazníkov za účelom poskytovania týchto služieb.
Spracúvané osobné údaje majú k dispozícii dodávatelia technických a programových riešení, ktorí ich
zabezpečujú pre VITABOX, na základe našich pokynov a v súlade s týmto dokumentom. Pritom sú
povinní dodržiavať všetky potrebné bezpečnostné, technické a organizačné opatrenia, aby vašim
osobným údajom poskytli náležitú požadovanú ochranu.
Sprístupňovanie, zverejňovanie a prenos osobných údajov
VITABOX ako prevádzkovateľ neuskutočňuje prenos osobných údajov do tretích krajín (mimo
Európskej únie / Európskeho hospodárskeho priestoru).
Spracúvané osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným
subjektom, s výnimkou nasledujúcich situácii:
Osobné údaje zverejňujeme alebo sprístupňujeme, pokiaľ to od nás požadujete. Zverejnenie
uskutočňujeme v prípadoch, keď zverejníte Vašu recenziu, komentár alebo hodnotenie.
Sprístupnenie údajov tretím stranám uskutočňujeme v prípade doručovateľskej služby, ktorú ste si pri
objednávke zvolili.
Vaše údaje môžeme tiež uchovávať z dôvodov alebo sprístupňovať iným osobám, aby sme vyhoveli
povinnostiam vyplývajúcim zo zákona, z požiadaviek štátnych a iných orgánov, aby sme si uplatňovali
naše nároky alebo sa obhajovali v konaniach, kde si ich naopak uplatňujú iní voči nám. Medzi
kategórie tretích osôb, ktorým sprístupňujeme osobné údaje z týchto dôvodov, patria napríklad súdy,
štátne a iné orgány príslušné na výkon kontroly nad našou činnosťou, na riešenie sporov alebo
vykonávanie rozhodnutí, či v tejto súvislosti naši právni, účtovní poradcovia a audítori.
AKO DLHO SPRACÚVAME VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE?
Osobné údaje, ktoré súvisia s vašim používateľským kontom, uchovávame, kým máte konto zriadené,
keďže sú nevyhnutné na to, aby sme vám vedeli vybaviť Vaše objednávky a poskytnúť tomu
zodpovedajúce služby. Pokiaľ nemáte konto vytvorené (nevytvorili ste si ho počas vytvárania
objednávky), uchovávame vaše osobné údaje týkajúce sa vybavenej objednávky počas nevyhnutnej
doby, z dôvodov napr. daňových.
Ak zákazník neodvolal súhlas s tým, aby sme ho informovali o aktuálnych akciových ponukách
príslušnými komunikačnými kanálmi (najmä e-mailom), spracúvame jeho osobné údaje na tieto účely
až do odvolania jeho súhlasu, resp. do skončenia jeho registrácie.
AKÉ MÁTE V TEJTO SÚVISLOSTI PRÁVA?
Právo odvolať poskytnutý súhlas
Ktorýkoľvek zo súhlasov udelených počas registrácie máte právo ako dotknutá osoba kedykoľvek
odvolať.
Právo požadovať prístup k spracúvaným osobným údajom
Dotknutá osoba má právo požadovať od VITABOX ako prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa
spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto
osobným údajom a aj ďalšie informácie v zmysle GDPR (čl. 15).
Právo na opravu
Dotknutá osoba má právo na to, aby VITABOX ako prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil
nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účely spracúvania má dotknutá osoba
právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového
vyhlásenia
Právo na obmedzenie spracúvania
Dotknutá osoba má právo na to, aby VITABOX ako prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie jej
osobných údajov, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:
- a) dotknutá osoba napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho
prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov;
- b) spracúvanie je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a
žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;
- c) prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá
osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
- d) dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu podľa článku 21 ods. 1 GDPR na základe
oprávneného záujmu prevádzkovateľa (platí ak VITABOX spracúva osobné údaje dotknutej
osoby na základe oprávneného záujmu), a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane
prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby. Ak sa spracúvanie
obmedzilo, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len so súhlasom
dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov,
alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého
verejného záujmu Európskej únie alebo jej členského štátu. Dotknutú osobu, ktorá dosiahla
obmedzenie spracúvania, prevádzkovateľ informuje pred tým, ako bude obmedzenie
spracúvania zrušené.
Právo na prenosnosť osobných údajov
Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla VITABOX ako
prevádzkovateľovi (najmä osobné údaje, ktoré uviedla pri registrácii). Dotknutá osoba má pri
uplatňovaní svojho práva na prenosnosť údajov právo na prenos osobných údajov priamo od jedného
prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné. Toto právo nesmie mať
nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných. Právo na prenosnosť sa netýka údajov, ktoré
VITABOX získa vlastnou činnosťou, vlastným know-how, t.j. odvodenými údajmi a analýzami údajov
poskytnutých dotknutou osobou.
Právo na výmaz
Dotknutá osoba má tiež právo dosiahnuť u prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu vymazanie
osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, a prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať
osobné údaje, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov:
- a) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
- b) dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva, a ak neexistuje
iný právny základ pre spracúvanie;
- c) dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu na základe oprávneného záujmu prevádzkovateľa
(ak VITABOX spracúva osobné údaje na základe oprávneného záujmu, napr. za účelom
ochrany práv VITABOX v prípadnom spore iniciovanom dotknutou osobu) a neprevažujú
žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie alebo dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu na
základe oprávneného záujmu pre účely priameho marketingu (ak VITABOX bude v budúcnosti
spracúvať osobné údaje zákazníkov na účely priameho marketingu na základe oprávneného
záujmu);
- d) osobné údaje sa spracúvali nezákonne;
- e) osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva Únie alebo
práva členského štátu, ktorému prevádzkovateľ podlieha;
- f) osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti dieťaťu podľa
článku 8 ods. 1. GDPR
Ak prevádzkovateľ zverejnil osobné údaje a je povinný vymazať osobné údaje, so zreteľom na
dostupnú technológiu a náklady na vykonanie opatrení, podnikne primerané opatrenia vrátane
technických opatrení, aby informoval prevádzkovateľov, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných
údajov, že dotknutá osoba ich žiada, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópiu
alebo repliky.
Žiadosti o výkon týchto práv dotknutej osoby splní VITABOX bezplatne. Ak sú žiadosti dotknutej osoby
zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, prevádzkovateľ môže
buď:
- a) požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií
alebo na oznámenie alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo
- b) odmietnuť konať na základe žiadosti.
Prevádzkovateľ poskytne dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej
žiadosti bez zbytočného odkladu a v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
Uvedená lehota sa môže v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace, pričom sa zohľadní
komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. Prevádzkovateľ informuje o každom takomto predĺžení
dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi zmeškania lehoty. Ak
dotknutá osoba podala žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie sa podľa možnosti poskytnú
elektronickými prostriedkami, pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob.
Právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov
Ak VITABOX ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby na základe oprávneného
záujmu, dotknutá osoba má právo namietať voči takémuto spracúvaniu a prevádzkovateľ nesmie ďalej
jej osobné údaje na základe oprávneného záujmu spracúvať, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné
oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej
osoby alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov. Pokiaľ
prevádzkovateľ bude v budúcnosti spracúvať osobné údaje dotknutej osoby na základe oprávneného
záujmu na účely priameho marketingu (o čom budú dotknuté osoby informované), dotknutá osoba má
právo namietať a prevádzkovateľ už nesmie za týmto účelom osobné údaje dotknutej osoby
spracúvať.
Právo podať sťažnosť
Ak sa zákazník domnieva, že došlo k porušeniu jeho práv v súvislosti so spracúvaním jeho osobných
údajov, má právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07
Bratislava, webové sídlo: https://www.dataprotection.gov.sk/uoou/ alebo úradu na ochranu osobných
údajov v členskom štáte svojho obvyklého pobytu alebo mieste výkonu jeho práce (ďalej len „dozorný
orgán“).
Dozorný orgán, ktorému sa sťažnosť podala, informuje sťažovateľa o pokroku a výsledku sťažnosti
vrátane možnosti podať súdny prostriedok nápravy.
Právo nechať sa zastúpiť
Dotknutá osoba má právo poveriť neziskový subjekt, organizáciu alebo združenie, ktoré boli riadne
zriadené v súlade s právom členského štátu, ktorých ciele podľa stanov sú vo verejnom záujme a
ktoré pôsobia v oblasti ochrany práv a slobôd dotknutých osôb, pokiaľ ide o ochranu ich osobných
údajov, aby podali sťažnosť v jej mene, aby v jej mene uplatnili vyššie uvedené práva podať sťažnosť
dozornému orgánu a podať súdny prostriedok nápravy a aby v jej mene uplatnili právo na náhradu
škody v dôsledku porušenia GDPR prevádzkovateľom alebo sprostredkovateľom, ak to umožňuje
právo členského štátu.
Účinnosť dokumentu: od 25.5.2018